Hvem skal du klage til?

Hvis du har oplevet en overtrædelse af handicaprettighederne i forbindelse med en flyrejse, skal du klage til den myndighed, som din rejse hører under. Se skemaet nedenfor.
Bemærk: Hvis du ser skemaet på din mobil, skal du vende skærmen for at få en optimal visning.

 
Du rejste (direkte) fra:


Du rejste (direkte) til:


Klag til:

 

Danmark


- Underordnet-

 

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

 

Et andet EU/EØS*-land end Danmark

 

- Underordnet -


Myndigheden i EU-afgangslandet

(Se kontakt-liste)

Et ikke EU-land med et EU-luftfartselskab

 
Danmark

 

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen


Et ikke-EU land
med et EU-luftfartsselskab

 

Et andet EU/EØS*-land end Danmark


Myndigheden i EU-ankomstlandet
(Se kontakt-liste)

 

Et ikke-EU land
med et ikke EU-luftfartsselskab

 

Et ikke EU-land

Din rejse er 

ikke omfattet af EU-reglerne


*Se liste over EU/EØS-lande (SKAT's hjemmeside)

Klag til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

Når du skal klage til Trafik-. Bygge- og Boligstyrelsen skal du huske at vedlægge/vedhæfte alle dokumenter, som kunne have relevans for sagen, som f.eks. korrespondance med lufthavnen eller luftfartsselskabet. Klagen skal sendes til:

Mailadresse:
info@tbst.dk

Postadresse:
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
Edvard Thomsens Vej 14
2300 København S

I mailens emnefelt skal du skrive: ”Klage over handikap ass. med fly”.


Procedure for sagsbehandling

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen begynder sin sagsbehandling med at sende din klage til høring i luftfartsselskabet eller lufthavnen, hvorefter svaret sendes til partshøring hos klager. Styrelsen behandler din sag indenfor 6 uger, med mindre der undervejs opstår et behov for yderligere oplysninger eller dokumentation fra dig eller flyselskabet.