Hvem skal du klage til?

Du skal altid først klage til det luftfartselskab, du har - eller skulle have - fløjet med. Er du ikke tilfreds med selskabets svar - eller har du ikke fået svar på din klage inden for 6 uger - kan du få din sag behandlet hos den myndighed, som din rejse hører under.

Hvilken myndighed, din sag skal behandles hos, afhænger af dit afrejse- og ankomststed. I skemaet nedenfor kan du se, hvilken myndighed, du skal klage til.

Bemærk: Hvis du ser skemaet på din mobil, skal du vende skærmen for at få en optimal visning.


 

Du rejste (direkte) fra:


Du rejste (direkte) til:


Klag til:

Danmark


- Underordnet-

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen
(Se klagevejledning)

 

Et andet EU/EØS*-land end Danmark

 

 

- Underordnet -



Myndigheden i EU-afgangslandet

(Se kontakt-liste)

Et ikke EU-land med et EU-luftfartselskab

 
Danmark


Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen

(Se klagevejledning)


Et ikke-EU land
med et EU-luftfartsselskab

 

Et andet EU/EØS*-land end Danmark


Myndigheden i EU-ankomstlandet

(Se kontakt-liste)


Et ikke-EU land
med et ikke EU-luftfartsselskab

 

 - Underordnet -

Din rejse er 

ikke omfattet af EU-reglerne


*Se liste over EU/EØS-lande (SKAT's hjemmeside)

Bemærk: Hvis din rejse ikke er omfattet af de europæiske flypassagerrettigheder, kan du eventuelt forsøge at kontakte dit forsikringsselskab, pakkerejseankenævnet eller Center for klageløsning (forbrugerklagenævnet).

Du kan også kontakte Forbruger Europa, der yder gratis rådgivning og hjælp i forbindelse med hændelser og skader, der er opstået i EU-lande samt Norge og Island.