For at sikre en effektiv behandling af din klage over flyrejse til Trafikstyrelsen, skal du have følgende dokumenter og oplysninger klar:
- MitID
- Flybillet eller bekræftet reservation for alle passagerer, som klagen omfatter
- Korrespondance med luftfartsselskabet vedrørende klagen (fx e-mails, breve mv.)
- Kvitteringer for eventuelle udgifter, du ønsker refunderet (fx mad og drikke)
- Underskrevne fuldmagter, hvis du klager på vegne af andre
- Navn og adresse på alle passagerer, som klagen omfatter
Det er vigtigt at bemærke, at klagen ikke kan indsendes uden ovenstående dokumenter. Trafikstyrelsen kan ikke behandle din klage, hvis du ikke har oplyst korrekte og fyldestgørende informationer og vedlagt de nødvendige bilag. I sådanne tilfælde kan du blive bedt om at oprette en ny klage.
Fuldmagter
Hvis du klager på vegne af andre, skal du have en fuldmagt fra dem. Dette er nødvendigt, hvis du ønsker refusion eller kompensation for billetter, hvor der står et andet navn end dit på. Fuldmagten skal tydeligt angive følgende:
- Navn på fuldmagtsgiver og fuldmagtshaver
- Dato for afgang
- Dato og underskrift fra fuldmagtsgiver
Hvis du underskriver som værge, skal navnet på den, du har værgemål for, også fremgå af fuldmagten. Mangler disse oplysninger, vil Trafikstyrelsen afvise din klage.
Ved at følge disse retningslinjer sikrer du, at din klage over flyrejse bliver behandlet hurtigt og effektivt.
Hent fuldmagtsskabelon (pdf)
Hent fuldmagtsskabelon for værger (pdf)
Læs mere om behandling af persondata (nyt vindue)